TRANSPORT

Uitdaging de kettingreactie - 3de graad

Niets is er leuker dat samen een uitdaging aan gaan en deze tot een goed einde brengen. Een kettingreactie maken waarbij heel wat voorwaarden in verwerkt zijn grenst bijna aan die ultieme opdracht waarbij je als groep echt kan schitteren. De criteria zal je leraar bepalen aan jou om de juiste oplossing te bedenken! Go for it!


Draaiboek voor de leraar

De benodigdheden

De powerpoint als leidraad

Onderzoeksfiches voor de leerling

Tips voor het aanmaken van een Scratch-account

Extra

limtec

Computationeel denken - 3de graad

Computationeel denken is een 21e -eeuwse vaardigheid en kan omschreven worden als creatief probleemoplossend denken door midden van ICT of door inzicht in ICT. Het omvat een heel aantal vaardigheden die in onze digitale wereld erg van pas komen én wordt meer en meer gezien als een basisvaardigheid naast lezen, schrijven en rekenen.Tijdens deze workshop krijg je inzicht in wat computationeel denken juist is en gaan we praktisch aan de slag met Scratch.


Basisscherm

Leerlingbundel music maestro (level 1)

Leerlingbundel doolhof (level 2)

Leerlingbundel racegame (level 3)

bibliotheken
x

Gebruiker scholen aanpassen

x

Geen toegang

Om naar deze pagina te surfen moet je een login hebben.